5 Ιουν 2009

Update-Upgrade

Μια φορα και εναν καιρο,οταν ημουν μικρη,εκει κοντα στο '83,ζουσαμε σ ενα χωριο της Μακεδονιας.Μειναμε εκει γυρω στα 3 χρονια αν θυμαμαι κ because of that, εχω εμπειρια του πως ειναι να βγαινεις τ απογευμα να παιξεις με τ αλλα παιδια,να παιζεις με χωματα ολος σου ο κοσμος να ειναι μια πολυ μεγαλη στρογγυλη αλανα με μια σειρα απο ακακιες να εκτεινονται γυρω γυρω κ στη συνεχεια μια επισης στρογγυλη ζωνη με χαλικι κ μικρα σπιτακια (τολ) παντου γυρω γυρω εκτος απ τη μια πλευρα που ειχε τρεις τρειοροφες πολυκατοικιες κ ακριβως απο πισω μια παιδικη χαρα κ τριανταφυλλιες που τετοιες τ ορκιζομαι δεν εχω δει πουθενα απο τοτε.Μπορει κ γι αυτο να χω τ αποθιμενο με τις τριανταφυλλιες ποιος ξερει.
Λοιπον χαρη σ εκεινη τη μαγικη εποχη που εχω κλεισει σ ενα κουτακι μεσα μου δεν υπαρχει σπιθαμη της Μακεδονιας που να μην εχω γυρισει.Κ διατηρω μια 'τυχοδιωκτικη' αναμνηση των γονιων μου που δεν αφησαν δρομο πανω απο γκρεμο να μην τον ανεβουν μαζι με παιδια, γατια,γιαγια κ συμπραγκαλα κ καταρακτη να μην τον επισκεφτουν κ ολα αυτα με ενα -απο τοτε- σαραβαλιασμενο Μορις,καλη του ωρα,που ο πατερας μου αρεσκονταν να πατενταρει ευτυχως με απολυτη επιτυχια.
Πολλα χρονια μετα στην Αθηνα,χωρις τη δυνατοτηα να παιζω εξω,βρηκα εναν αλλο τροπο να το σκαω απο το σπιτι.Τα βιβλια.Κ αφου διαβασα δε ξερω κ γω ποσες χιλιαδες φορες τα 'Μυστικα του Βαλτου' (θεωρω αδιανοητο να υπαρχει Ελληνακι που να μην εχει διαβασει Π>Δελτα) καταφερα να συνδεζω το παζλ των αναμνησεων μου με την ιστορια του τοπου.
Κ υστερα τα χρονια περασαν κ αλλο κ επρεπε να τα βγαλω περα με την καθημερινοτητα κ ολους αυτους τους σκελετους στο ντουλαπι μου που εχουν την ταση ν αυξανουν αντι να μειωνονται κ ολα αυτα ξεχαστηκαν.
Κ μετα..μπηκα προχθες στο σουπερ μαρκετ κ ειχε ενα καινουργιο spurkling water το 'Ξινο Νερο Φλωρινας' κ πηρα ενα μπουκαλι ετσι για να θυμηθουμε τα παλια.
Διοτι πισω στο 1983 καθε σ-κ πηγαιναμε με τον πατερα μου στο Ξινο Νερο κ καθως ειμαστε κ οι δυο μεγαλοι λατρεις του ξινου,γεμιζαμε νταμιτζανες με νερο -εχω ακομη την εικονα της κεντρικης βρυσης (ειναι η πρωτη φωτο του site) μπροστα στα ματια μου- για ολη τη βδομαδα κ εννοειται οτι ειχε τελειωσει μεχρι το επομενο Σ-Κ.
Ητανε κατι που καναμε μαζι.Κ τοσα χρονια μετα ανοιξα το μπουκαλι στο τραπεζι της κουζινας μου κ εβαλα σ ενα ποτηρι αλλα..δεν ηταν το νερο που θυμομουν διοτι το καθεαυτο νερο της κεντρικης πηγης του χωριου δεν ηταν τοσο spurkling,προφανως κ προσθεσανε μπουρμπουλιθρες αλλα παντως καταφερε να με γυρισει πισω κ να με κανει να νιωσω αλλιως.

* Το νερο το βρηκα στο Ατλαντικ εκει που ειναι οι σοδες.Κ ανακαλυψα οτι μισο ποτηρι liptom linea κ μισο απο αυτο το ξινουτσικο νερο κανουν ενα πολυ ωραιο δροσιστικο ροφημα.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παλιά έπινα Ξινό Νερό για να χωνέψω. Σαφώς κι έχουν προσθέσει μπουρμπουλήθρες διότι από την πίεση μια φορά μου έσκασε σα βόμβα ένα μπουκάλι στο ψυγείο. Πολλά πράγματα τα έχουμε κοινά. Κι εγώ σε χωριό μεγάλωσα. Μόνο που οι άσχημες αναμνήσεις είναι πιο έντονες από τις όμορφες. Τώρα δεν πάω πια εκεί, αλλά θα ήθελα να είμαι ταξιδευτής.

me είπε...

περιεργο που εχεις απο την παιδικη σου ηλικια κυριως ασχημες αναμνησεις.Δε μπορω να το φανταστω.Οχι δε μεγαλωσα σε χωριο,εζησα ομως σε χωριο καποια χρονια. :)

Ανώνυμος είπε...

Η περιοχή από όπου είμαι ήταν τότε από τις πιο υποβαθμισμένες της Ελλάδας και το χωριό μου είχε 200 κατοίκους. Άσφαλτος ήρθε όταν ήμουν 14 ετών. Όταν πέρασα στο πανεπιστήμιο, σε μια δύσκολη σχολή, ήμουν ο πρώτος μετά από πολλλλάααααα χρόνια που χτύπησε αυτή τη σχολή και πάλι όχι με την πρώτη. Από το χωριό μου ήμουν ο μόνος μετά από 80 χρόνια που πήγε στη σχολή αυτή. Όταν λοιπόν το κοινωνικό περιβάλλον είναι υποβαθμισμένο σε τραβάει πίσω. Παλεύεις καθημερινά για να κατακτήσεις τα αυτονόητα και ταυτόχρονα να είσαι σκληρός για να επιβιώσεις. Φεύγοντας από εκεί μου πήρε πολύ χρόνο για να προσαρμοστώ στον αστικό τρόπο ζωής.
Σκέφτηκα πολύ κι ανάλυσα πολλά πράγματα για να απαντήσω στο ερώτημα γιατί ξέφυγα. Η απάντηση ήταν στο τέλος ότι διέφερε η οικογένεια. Πιστεύω ότι αν βρισκόμουν σε ένα άλλο περιβάλλον θα είχα μια πολύ καλύτερη εξέλιξη.

nikiplos είπε...

Me, σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας αυτές τις ματιές στον χώρο και το χρόνο... Μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό, πατρίδα είναι η παιδική ηλικία... και τα βιώματα με καθάριο βλέμμα σαν εκείνο των παιδιών, που ντύνουν με τη φαντασία τους, τα μετέπειτα πεζό και ίσως φθηνό σε ποιότητα σκηνικό του κατοπινού βίου...

Σε φιλώ...

nikiplos είπε...

Ανώνυμος, ο τρόπος που περιγράφεις τον τόπο σου, και η οσμή σου, με κάνει να πιστεύω ότι είσαι από την Στερεά Ελλάδα, Φωκίδα ας πούμε? Δεν έχει και νόημα μπορεί να πέφτω έξω...

Ο Ροΐδης είπε κάποτε πως οι έλληνες έχουν μεγάλα νύχια, κι όταν κάποιος πάει να ανοιξει τα φτερά του να πετάξει, του τα χώνουν βαθειά... ευτυχώς πλέον είμαστε μακριά από εκέινη την περίοδο...

Τα παιδιά προσαρμόζονται πάντοτε... Η παιδική ηλικία, δεν είναι τόσο υπαίτια για τη ζωή μας, όσο η εφηβική...

Ανώνυμος είπε...

Όχι δεν είμαι από στερεά Ελλάδα και δεν είμαι από νησί. Σήμερα είναι τουριστικό μέρος κι αν σου πω, αλλά δε θα πω γιατί είναι μικρό μέρος και θα φωτογραφηθώ, θα πέσεις από τα σύννεφα. Πάντως να ξέρετε ότι τα τουριστικά μέρη είναι όμορφα για τους ξένους αλλά πολλές φορές άσχημα για τους ντόπιους. Εγώ έφυγα από εκεί όταν πέρασα στο πανεπιστήμιο. Και ένας από τους λόγους που προσπάθησα ήταν αυτός.

Γενικά οι άνθρωποι έχουν κάποιες ανασφάλειες και φοβούνται αυτόν που ξεφεύγει ενώ θλίβονται γιατί δεν τα κατάφεραν οι ίδιοι. Για το λόγο αυτό προσπαθούν πρώτον να απαξιώσουν για να νιώσουν οι ίδιοι καλύτερα και δεύτερον αν νιώσουν όχι απειλή αλλά ότι ενδεχομένως να υπάρξει στο μέλλον υποψία απειλής να καταστρέψουν. Ειδικά μετά τη μεταπολίτευση στην Ελλάδα αναπτύξαμε στο έπακρο και τις αντίστοιχες μεθόδους για να επιτύχουμε τα ανωτέρω.